måndag 4 oktober 2010

Frisk!



I dag känns det så mycket bättre och jag vaknade och kände mig riktigt hungrig. Har inte fått i mig något än men funderar på att fixa en riktigt god matig frukost får väl se vad kyl och skafferi kan erbjuda. Norman skulle varit ledig i dag men de ringde vid 8-tiden att någon var sjuk och som så ofta fick maken hoppa in. Jag kan reda nu säga till alla arbetsgivare i Sverige att när vi flyttar hem så se till snappa upp denna man, bättre anställd är svårt att få tag i, han har jobbat på St Stephens här i Hull i över tre år och aldrig varit sjukskriven!
Man kan lätt se att de gamla militära takterna sitter i han är väldigt lojal och tar sitt arbeta på största möjliga allvar. Han sitter på kvällen och putsar sin skor så de blänker samt strycker sina skjortor då jag tydligen inte kan strycka på rätt sätt! Men det är han välkommen att göra!

I dag blir jag inne om Norman hade varit hemma hade vi åkt till stan för att bland annat köpa en mop, ja säg inte att livet här är tråkigt! Jag har en massa saker som jag säljer på Ebay och en hel del har redan bud så jag ska packa in de sakerna.
Det gäller att packa bra jag är alltid lite orolig när jag ska packa t ex  porslin så jag försöker inte sälja sådant men denna gång har jag en del. Denna gång har jag även saker som har ett ganska högt värde då jag rensat ut bland gammal saker och det känns skönt att få in lite slantar speciellt med dessa saker som annars kommer att leva livet inpackat i en låda på vinden!

Nej,  nu ska jag fixa mig lite frukost samt ta tag i det jag nämt för det lär inte bli gjort om jag sitter här!!

Inga kommentarer: